Van harte welkom bij Woongarantiestelling, powered by Woongarant!

Woongarant is verantwoordelijk voor de verwerking van de aanvragen van de Garantiestelling via Argenta. Onderstaand vind je een korte instructie en aanvullende informatie, om het aanvraagtraject zo soepel mogelijk te laten verlopen.

  • definitie garantiestelling via Argenta
  • keuzemogelijkheid: directe verwerking of dossier agenderen
  • gewijzigde gegevens ten opzichte van koopakte
  • premie
  • bijzonderheden in dossier
  • contact

Klik onderstaand op de "i" om meer informatie te krijgen over bovengenoemde onderwerpen

i

garantiestelling via Argenta

Een aanvraag van deze garantiestelling, is onlosmakelijk verbonden aan een Argenta hypotheek. Wanneer je de aanvraag indient, dien je in ieder geval zeker te zijn dat de aanschaf van de woning van de koper(s) middels een Argenta hypotheek zal worden gefinancierd.

directe verwerking / dossier agenderen

Je kiest bij het invullen van onderstaand formulier of je de aanvraag direct wilt laten oppakken, of dat je deze wilt laten agenderen tot nader order. De keuzes houden het volgende in:

- directe verwerking; Woongarant stuurt (op werkdagen en kantooruren) binnen 2 uur na ontvangst van jouw verzoek, een aanvraagformulier inclusief de voorwaarden naar de koper(s) ter digitale ondertekening. Na ontvangst van de digitale ondertekening van het aanvraagformulier door de koper(s), zal de Garantiestelling Waarborgsom worden afgegeven aan de notaris. De koper(s) en jouw kantoor ontvangen hiervan een kopie. Vanaf dit moment kan de garantiestelling uitsluitend nog worden geannuleerd wanneer de notaris hiertoe schriftelijk opdracht geeft.

- dossier agenderen; Woongarant agendeert jouw verzoek, tot het moment waarop je ons opdracht geeft om over te gaan tot de feitelijke verwerking van de aanvraag, zoals hierboven omschreven. Je kunt ons hierover berichten via argenta@woongarant.nl onder vermelding van naam van de koper(s). Deze optie kies je, wanneer je nog geen bindend aanbod van Argenta hebt ontvangen, of wanneer je niet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het vertrouwen hebt dat dit bindend aanbod er gaat komen. Met andere woorden, wanneer er nog onzekerheid is, inzake het rondkomen van de Argenta hypotheek, kun je het beste voor deze optie kiezen. Wanneer wij, op 1 werkdag voor de gewenste ingangsdatum van de garantiestelling nog geen bericht van je hebben ontvangen, nemen wij via de e-mail contact met je op om te overleggen wat er met de aanvraag moet gebeuren.

gewijzigde gegevens ten opzichte van koopakte

Zoals je onderstaand kunt zien, vragen wij een absoluut minimum aan gegevens op, om de aanvraag van de garantiestelling te verwerken. Wij baseren ons (bijna) volledig op de gegevens die wij in de aangeleverde koopakte terugvinden. In het geval, dat er na ondertekening koopakte afwijkende afspraken zijn gemaakt, vragen wij je vriendelijk dit aan ons door te geven in het opmerkingenveld onderaan deze pagina. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een gewijzigde ingangsdatum van de garantiestelling, omdat je de ontbindende voorwaarden hebt laten verlengen.

premie

De premie voor de garantiestelling bedraagt € 250,- welke door de koper(s) middels de nota van afrekening bij de notaris zal worden voldaan. De notaris ontvangt daartoe bij afgifte van de Garantiestelling Waarborgsom een nota.

bijzonderheden in dossier

Wanneer wij bijzonderheden in het dossier treffen, waaronder zaken die buiten de standaard mandaten bij onze verzekeraar BNP Paribas Cardif vallen, zullen wij in alle gevallen contact met jou of je kantoor opnemen. Om het dossier verder te kunnen verwerken, hebben wij in dergelijke situaties vaak aanvullende stukken nodig (afhankelijk van de situatie). Wanneer wij dus langer de tijd nodig hebben, om de aanvraag te verwerken, brengen wij je hier te allen tijde van op de hoogte. Ons doel is in alle gevallen, om zo snel en eenvoudig mogelijk, met jou tot een oplossing te komen om de aanvraag op de juiste wijze te kunnen verwerken. Voorbeelden van mandaatgrenzen zijn een garantiebedrag, hoger dan € 100.000,- of een looptijd van de garantiestelling langer dan 365 dagen.

contact

Wanneer je vragen hebt kun je uiteraard contact met ons opnemen. Wij zijn op werkdagen van 08.30 tot 17.00 telefonisch bereikbaar, op nummer 070-3223122 en helpen je graag! Je kunt je vraag ook mailen, naar e-mailadres argenta@woongarant.nl


gegevens kantoor/adviseur



 

gegevens koper(s)







 

keuze verwerking

 

notariskantoor

 

opmerkingen (indien van toepassing)

koopakte

Voeg onderstaand de koopakte toe (let op! max. 20 mb):